مرزبانان هنگ دهلران با رصد فعاليت هاي قاچاقچيان موفق به کشف 202 راس احشام( سبک) قاچاق به ارزش تقريبي پنج ميليارد ريال در نوار مرز دهلران شدند.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 10 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ستاد"فرج رستمی"فرمانده مرزبانی استان ایلام با اعلام اين خبر اظهار داشت:در پي اخبار واصله مبني بر فعاليت قاچاقچيان دام در حوزه گروهان 105 مرزي با اجراي طرح انسداد مرز،اجراي کمين و گشت هاي هدفمند بررسي موضوع در دستور کار مرزبانان اين يگان قرارگرفت.

فرمانده مرزبانی ایلام خاطر نشان کرد: قاچاقچيان در حالي که قصد داشتند با استفاده از تاريکي شب و بهره گيري از شيارها و تپه ماهورهاي منطقه آبراه نصريان، مرزبانان را فريب و تعداد 202 راس گوسفند قاچاق را از حوزه سرزميني پاسگاه مرزي خارج نمايند که با حضور مرزبانان غافلگير و با به جا گذاشتن احشام از منطقه متواري ميگردند.

وي با بيان اينکه موضوع دستگيري قاچاقچيان در دستورکار است بيان داشت: با توجه به وضعيت جغرافيايي منطقه و تاريکي هوا و شگرد جديد آنها مبني بر رها نمودن احشام در فاصله نزديک خط مرز از محل به سمت خاک کشور عراق متواري که به جهت ممنوعيت ورود مامورين به خاک عراق ،امکان تعقيب گريز و دستگيري متهمين ميسر نگرديد پس از پاکسازي منطقه و شمارش اوليه احشام تعداد 202 راس گوسفند و بره کشف و ضبط و به پاسگاه مرزي منتقل، موضوع تحت بررسي است .

وی در ادامه افزود: نظارت و کنترل مداوم نوار مرزي و حراست از کيان مقدّس ايران اسلامي از مهمترين عوامل موفقيت مرزباني بوده چرا که با برطرف کردن موانع ضمن فراهم کردن زمينه ايجاد و دست يابي به امنيت پايدار، دست قاچاقچيان و اخلاگران از دخالت در امنيت مرزها کوتاه شده است.

 در پايان نيز به اين موضوع اشاره کرد: امروز مرزداران مجاهد بيش از هر زماني ديگر آمادگي و توان پاسخگويي به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک ميهن عزيزمان را دارند و همواره با چشماني تيزبين، امنيتي مثال‌زدني را براي امت اسلامي در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار